دانلود نمونه سوال تربیت رسانه ای پیام نور

این بسته شامل سوالات تمامی نیم سال ها به صورت تفکیک شده می باشد.

دانلود فایل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

o مخاطب است.
آنها چه میخواهند؟ چه نوع مصاحبه ای برای چه رسانه ای - چت تلفنی برای چاپ یا مصاحبه ای که جلوی دوربین انجام می شود؟
آخرین مهلت کی هست؟ روزنامه نگار چه زمانی می خواهد مصاحبه را انجام دهد و داستان چه زمانی پخش می شود؟
کجا می خواهند مصاحبه کنند؟ در دفتر یا خانه، در استودیو یا جای دیگری؟
چرا رسانه ها به داستان علاقه دارند و چرا روزنامه نگار با شما تماس می گیرد؟
زمان بخر
هرگز با مصاحبه فوری موافقت نکنید. همیشه سعی کنید زمان بخرید تا بتوانید آنچه را که می خواهید بگویید آماده کنید. اطلاعات تماس روزنامه نگار را دریافت کنید تا بتوانید برای تایید مصاحبه با آنها تماس بگیرید.

به یاد داشته باشید، روزنامه نگاران به شدت فقیر زمان هستند. برای اینکه اینطور به نظر برسد که آنها را ناامید نمی کنید و آنها شما را تعقیب نمی کنند، به آنها یک بازه زمانی بدهید که چه زمانی دوباره در تماس باشید. چیزی مانند "من فقط تقویمم را بررسی می کنم / این جلسه را تمام می کنم / و غیره و در عرض نیم ساعت با شما تماس خواهم گرفت". آنها فقط می خواهند سریع بدانند که آیا مصاحبه را انجام می دهید و چه زمانی.

آماده کنید و تمرین کنید
همیشه قبل از صحبت با یک روزنامه نگار، آنچه را که می خواهید بگویید و نحوه ارائه پیام های کلیدی خود را آماده کنید. یک نکته آسان این است که پیام‌های اصلی را که می‌خواهید مخاطبانتان بدانند، یادداشت کنید – این پیام‌ها فقط باید سه یا چهار عدد باشند. آن را جالب و دقیق نگه دارید.

ارائه و مصاحبه
هنگامی که در حال ارائه یا مصاحبه هستید، سه c را در نظر داشته باشید - آرام، مختصر و با اعتماد به نفس باشید. سعی کنید از هرگونه اصطلاحات واژگانی اجتناب کنید زیرا ممکن است مخاطب شما را گیج کند و پیام شما از بین برود. سعی کنید از حقایق و آمارهای مرتبط و آسان برای درک استفاده کنید، زیرا این کار باعث می شود شما و داستانتان معتبرتر به نظر برسید.

حتی اگر آماده باشید و پیام‌های کلیدی خود را آماده کرده باشید، روزنامه‌نگاران همچنان ممکن است سوالاتی را مطرح کنند تا شما را غافلگیر کنند – بنابراین برای موارد غیرمنتظره آماده باشید.

در اینجا برخی از روش هایی وجود دارد که ممکن است روزنامه نگاران برای حذف پیام شما از آنها استفاده کنند. اگر متوجه شدید که سؤالی مانند زیر پرسیده می شود، مراقب باشید! از یک تکنیک پل زدن برای بازگشت به پیام خود استفاده کنید و کنترل مصاحبه را در دست بگیرید.

توپ کریستال
یک روزنامه نگار از شما می خواهد که آینده را پیش بینی کنید یا نظر خود را در مورد یک فرضی بیان کنید. به جای پیش بینی آینده، بگویید "آنچه من می دانم (پیام شما) است"

کلمات در دهان شما / منفی
یک روزنامه نگار می تواند از زبان هیجان انگیز برای توصیف یک موقعیت استفاده کند یا سؤالی بپرسد که با فرضی منفی یا نادرست شروع می شود، به این امید که شما آن را تکرار کنید. "این رفتار فقط شرم آور است، اینطور نیست؟"

آتش سریع
مجموعه‌ای از سؤالات پشت سر هم پرسیده می‌شوند، معمولاً وقتی سعی می‌کنید پاسخ دهید. اینها طوری طراحی شده اند که وقت فکر کردن نداشته باشید و معمولاً در یک مصاحبه خصمانه پذیرفته می شوند.

ترفند این است که عجله نکنید، وقت بگذارید و در پیام خود بمانید. دانلود نمونه سوالات تربیت رسانه ای پیام نور خود را بلند نکنید و وارد بحث و مشاجره نشوید - نفس بکشید، صبر کنید تا روزنامه نگار از پرسیدن سوال خودداری کند و سپس پاسخ دهید.

تقابل
یک خبرنگار سعی می کند با تلاش برای وادار کردن شما به اظهار نظر در مورد یک دشمن، جنجال ایجاد کند - وسوسه نشوید.

به یاد داشته باشید، شما کنترلی بر داستان نهایی ندارید. بنابراین، سعی کنید با حفظ آرامش و پیام دادن، شانس خود را در مورد نحوه ارائه خود یا سازمانتان بهبود بخشید.

وقتی برونو مارس سال گذشته در جریان تور جادویی 24K خود در مدیسون اسکوئر گاردن توقف کرد، نیازی به لباس پوشیدن نداشت - با کفش‌های کتانی، شورت و پیراهن بیسبال پاستلی که عبارت «HOLIGANS» در جلوی آن به عقب نشان داده شده بود، روی صحنه رفت. . به طور دوره‌ای، وسایل آتش‌نشانی درجه‌ی توپخانه، پرده‌های گوش جمعیت فروخته‌شده را می‌کوبید، در حالی که آن‌هایی که در فاصله‌ی 200 فوتی قرار داشتند، شعله‌های آتش را تقریباً به اندازه‌ای نزدیک می‌کردند که بتوانند یک ابرو آویزان کنند. همانطور که مریخ آخرین باری که با او مصاحبه کردم به من گفت: "تو باید نترس باشی، مرد."

خواننده "Uptown Funk" - که مجموعه خود را در نیویورک با آهنگی دانلود نمونه سوالات تربیت رسانه ای پیام نور بیش از 3 میلیارد بازدید یوتیوب آن را در بین ده نفر برتر تاریخ قرار می دهد - بسته است - این روزها می تواند هر کاری که می خواهد انجام دهد. مریخ علاوه بر اینکه یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های فلک موسیقی است، در میان تعداد انگشت شماری از بازیگران سرشناس است که دیگر پاسخگوی یک مدیر هنرمند سنتی نیست و به جای آن تصمیم می‌گیرد کنترل حرفه‌اش را که از دو سال پیش شروع شده بود، در دست بگیرد.

برای مریخ 32 ساله، این حرکت نتیجه داد. او در طول سال گذشته بیش از 1 میلیارد چرخش استریمینگ به دست آورد، شش جایزه گرمی را از آن خود کرد و 100 میلیون دلار پیش از مالیات حرفه ای را به دست آورد - تور او از زمان راه اندازی در سال 2017 بیش از 300 میلیون دلار درآمد کسب کرده است - و او را در رتبه 11 سلبریتی فوربس قرار داد. لیست 100 و کسب جایگاه خود به عنوان پردرآمدترین موسیقیدان آمریکا. بهتر از همه، مریخ مجبور نیست تا 20٪ را به یک مدیر واگذار کند. در عوض، او به کارکنان حقوق‌بگیر متکی است، با هزینه‌ای که در شش رقم پایین تخمین زده می‌شود - مجموعه‌ای که تنها در سال جاری حداقل 10 میلیون دلار برای او صرفه‌جویی می‌کند.

بدون عنوان
با نمایندگی زوما پرس، INC.
البته، واگذاری کاهش درآمد برای همه موسیقی‌دان‌ها مذموم نیست. بسیاری از کارهای پردرآمد صنعت هنوز به مدیران پرقدرت متکی هستند، از U2 (که توسط گای اوزیاری مدیریت می شوند و سال گذشته 118 میلیون دانلود نمونه سوالات تربیت رسانه ای پیام نور درآمد داشتند) تا کیتی پری (مارتین کرکوپ، برادفورد کاب و استیو جنسن، 83 میلیون دلار) تا کالوین. هریس (مارک گیلسپی، 48 میلیون دلار). با توجه به این اعداد، برخی استدلال می کنند که یک راهنمای خوب می تواند یک معامله باشد.

گیلسپی می‌گوید: «این بستگی به این دارد که آیا شما آن را به‌عنوان 10 تا 20 درصد تسلیم شدن می‌بینید یا آن را به‌عنوان کسی می‌بینید که می‌خواهید وارد سازمانتان کنید که بیش از 20 درصد ارزش به کسب‌وکارتان اضافه کند». . «اگر کسب‌وکار بزرگی را اداره می‌کنید، می‌خواهید مردم انگیزه رشد و ایجاد آن کسب‌وکار را داشته باشند و با شما همسو باشند. من فکر می‌کنم دلیل اینکه چرا از نظر تاریخی برای ما برای مدت طولانی کار کرده است این است که این همسویی را به ارمغان می‌آورد.»

با این حال، سایر نوازندگان در سلبریتی 100 به دلایل مختلف از مدیران اجتناب کرده اند. برای بیانسه، این تا حدودی راهی برای رهایی از پدری بود که کنترل می کرد. برای تیلور سوئیفت، این استدلال ممکن است مربوط به ترجیح شبکه پشتیبانی موجود او باشد. برای جی زی، دیدی و دکتر دره - سه نوازنده برتر آمریکا از نظر دارایی خالص - به نظر می رسد که هدایت حرفه خود بخشی از هویت آنها به عنوان غول های خودساخته باشد.

کنی میسلاس وکیل دیدی در مصاحبه ای برای کتاب من، 3 گفت: «مدیران وجود داشته اند، اما واقعاً فقط برای پاف ددی هنرمند و واقعاً نه به معنای سنتی ... مدیری که به نوعی به هنرمند می گوید چه کاری انجام دانلود نمونه سوالات تربیت رسانه ای پیام نور . پادشاهان "بیشتر شبیه یک مرد دست راست است که به او کمک می کند تا در سمت هنرمند اجرا کند."

برای برونو مارس، که هرگز سعی نکرده خود را به عنوان یک تاجر نشان دهد، این چیز کاملاً متفاوتی بود، همه بخشی از یک داستان جذاب بود که در محافل هالیوود کمی راز آشکار است - در واقع، بسیاری از افرادی که برای این داستان با آنها مصاحبه کردم از آنها پرسیدند. با نام ذکر نمی شود - اما برای اولین بار در اینجا به طور کامل گزارش می شود.

من

در سال 2011، زمانی که براندون کرید، مدیری که بر رسیدن مریخ به سوپراستار شدن نظارت داشت، ملاقات کردم، او به من گفت که چگونه او و مارس قصد داشتند وقت خود را صرف ایجاد دنبال کنندگان کنند، به جای اینکه در یک تور مشترک با خواننده ژانل مونه، مکان های کوچکتری را اجرا کنند. غوطه ور شدن در یک گردش انفرادی بزرگتر یا باز شدن برای یک میدان بازی با نام شناخته شده تر. در این بین، مریخ آهنگ هایی مانند «میلیاردر» ساخت که در آن رویای ثروت آینده اش را روی جلد فوربس می دید.

مارس در مورد آرزوهایش توضیح داد: «نمی‌خواهم نگران باشم، می‌دانی، «نمی‌توانم هزینه صرف صبحانه بخورم، بنابراین تا زمان ناهار منتظر می‌مانم تا غذا بخورم». "اگر من یک میلیاردر بودم، هیچ کدام مهم نبود. من دانلود نمونه سوالات تربیت رسانه ای پیام نور الماس می خورم.»

بدون عنوان
برونو مارس و مدیر وقتش براندون کرید در مراسم شام وزارت امور خارجه برای افتخارات مرکز کندی در سال 2014 روی فرش قرمز می خندند. KEVIN WOLF/AP
کرید به مریخ کمک کرد تا به این هدف نزدیک‌تر شود و استراتژی بلندمدت آنها نتیجه داد: تور جنگل ماه مهتاب این خواننده که در سال 2013 آغاز شد، بیش از 150 میلیون دلار درآمد داشت. پس از درآمد تخمینی 8 میلیون دلار در سال 2011، مریخ برای اولین بار در سال 2014 با درآمد 60 میلیون دلاری در فهرست 100 سلبریتی قرار گرفت و سپس در سال 2015 با 40 میلیون دلار درآمد.

صعود مریخ در بحبوحه یک تغییر اساسی در نحوه درآمدزایی موسیقی اتفاق افتاد. دهه‌ها پیش، بازیگران معمولاً هنگام تور برای تبلیغ آلبوم‌هایشان ضرر می‌کردند و مدیران و هنرمندان به طور یکسان خزانه‌های خود را با درآمدهایشان پر می‌کردند.

نکات آموزشی رسانه: تنها راهنمای شما
مانند تماشای یک قطار غرق شده است - وحشتناک، اما شما نمی توانید به دور نگاه کنید.

البته من در مورد مصاحبه هایی صحبت می کنم که اشتباه انجام شده است. شاید مدیر عامل از سؤالات زیادی طفره رفته، مبهم بوده یا نام شرکت خود را فراموش کرده است. علیرغم آسیبی که این حوادث می تواند به دانلود نمونه سوالات تربیت رسانه ای پیام نور یک شرکت وارد کند، بسیار بیشتر از آنچه باید اتفاق می افتد. چرا؟ زیرا اکثر سخنگوها بدون هیچ آموزش رسانه ای وارد مصاحبه می شوند.

شما یک کارآفرین پرمشغله، صاحب یک استارت آپ یا رئیس یک شرکت بورسی هستید. روابط عمومی، آموزش رسانه و واژه‌سازی عمومی احتمالاً بالاترین اولویت شما نیستند. اما صحبت با رسانه ها با مخاطبین یا اعضای هیئت مدیره متفاوت است. و چه بخواهید چه نخواهید، احتمالاً در برخی مواقع یک میکروفون جلوی شما خم می شود و نظر شما را می خواهد.

به همین دلیل است که وقتی با رسانه ها روبرو می شوید، آموزش مصاحبه حیاتی است.

آموزش رسانه چیست؟

آموزش رسانه به شما کمک می کند تا از تقلبی اجتناب کنید و شرکت خود را به شیوه ای جذاب و حرفه ای نمایندگی کنید. بدون آن، ممکن است در نهایت در زیر نور کانون ها یخ بزنید، به کلمات خود دست و پنجه نرم کنید، یا به طور تصادفی چیزی بگویید که برند شما را مخدوش کند.

این راهنمای نکات آموزشی به شما اطلاعات جامعی در مورد اینکه چگونه آموزش رسانه می‌تواند به شما کمک کند تا از یک مصاحبه جان سالم به در ببرید، به شما می‌دهد. اما ابتدا، بیایید ببینیم چرا آموزش رسانه مهم دانلود نمونه سوالات تربیت رسانه ای پیام نور .

چرا آموزش رسانه مهم است؟

هر حضور رسانه ای یک فرصت روابط عمومی است. به این ترتیب، شما باید با در نظر گرفتن این دو هدف وارد آن شوید:

شرکت خود را به شیوه ای مثبت به نمایش بگذارید
به روزنامه نگار/ سردبیر/مصاحبه کننده آنچه می خواهند بدهید
آموزش مهارت های رسانه ای به شما در دستیابی به هر دو کمک می کند.

بیایید به شش نکته مهم آموزش رسانه برای دستیابی به این اهداف بپردازیم.

نکات آموزش رسانه شماره 1 - تحقیق خود را انجام دهید
تقریباً همه حضور در رسانه ها هفته ها زودتر برنامه ریزی می شوند. اگر می خواهید ظاهر موفق باشد، از آن زمان برای آماده سازی استفاده کنید.

از قبل تا آنجا که می توانید درباره ایستگاه رادیویی/تلویزیونی و مجری دانلود نمونه سوالات تربیت رسانه ای پیام نور کسب کنید، تا مرتکب اشتباهات شرم آور مانند تلفظ اشتباه نام آنها در پخش زنده نباشید.

در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

مصاحبه زنده است یا از قبل ضبط شده است؟
آیا مهمانان دیگری خواهند بود یا فقط شما و میزبان؟
چقدر زمان روی آنتن خواهید داشت؟
مخاطب به احتمال زیاد چه کسی خواهد بود؟
این نکته آخر اهمیت دارد زیرا باید در یک برنامه چت روزانه متفاوت از یک مجله تجاری تخصصی صحبت کنید.

وقتی در مورد نمایشی که در آن ظاهر می‌شوید تحقیق کردید، وقت آن است که روی موضوعی که در آن بحث می‌کنید تمرکز کنید.

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما مطمئن شوید که می‌دانید در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید – مانند سیاستمدار بریتانیایی، دایان ابوت، آن را به باد انتقاد نگیرید و حقایق خود را نادیده نگیرید. حضور او در LBC در سال 2017 با نیک فراری یک مصاحبه کلاسیک تصادف اتومبیل است که به دلیل آمادگی ناکافی ایجاد شده است. درک ضعیف آماری که او می‌خواست از آن دانلود نمونه سوالات تربیت رسانه ای پیام نور کند باعث شد هم او و هم حزب سیاسی‌اش ناآماده و سازمان‌دهی نشده به نظر برسند.

از قبل یادداشت بردارید و حقایق، ارقام یا آمار لازم را به خاطر بسپارید. خود را فردی آگاه نشان دهید و احتمال بیشتری وجود دارد که دوباره دعوت شوید.

نکات آموزش رسانه شماره 2 - با صدای بایت صحبت کنید
کلید آموزش موثر مصاحبه رسانه ای، یادگیری نحوه صحبت کردن با صدای بایت است.

به عنوان یک رهبر تجاری پرشور، بدون شک می توانید در مورد صنعت دانلود نمونه سوالات تربیت رسانه ای پیام نور تجارت خود تا بی نهایت صحبت کنید. در حالی که خیلی خوب است که چیزهای خود را از درون می دانید، روزنامه نگاران (و عموم مردم) اهمیتی نمی دهند. آنها فقط صدای گزش را به خاطر خواهند آورد.

راز؟ کمتر، بیشتر است. پاسخ های خود را مختصر نگه دارید، از جزئیات بی اهمیت اجتناب کنید و از زبان واضح استفاده کنید.

با در نظر گرفتن سه پیام برتر خود، ساخت صداهای صوتی را شروع کنید. لزومی ندارد که اهمیتی برای نابودی جهان داشته باشند. اولین پیام شما ممکن است توضیح مختصری از کاری باشد که کسب و کار شما انجام می دهد. دیگری ممکن است بر آنچه شما را از رقبایتان متمایز می کند تمرکز کند.

همچنین باید آنچه را که نمی خواهید بگویید را در نظر داشته باشید. وقتی در محل هستید، به راحتی اجازه می‌دهید چیزی بلغزد که واقعاً باید خصوصی بماند.

از قبل فهرستی از موضوعات حساس بنویسید و نمونه سوالات تربیت رسانه ای پیام نور نمونه سوال امتحانی نیمسال تابستان 98 با جواب تستی نمونه سوال آموزش رسانه ای دیوید باکینگهام کتاب تربیت رسانه ای پی دی اف کتاب تربیت رسانه ای نمونه سوالات سیستم های چند رسانه ای پاورپوینت کتاب تربیت رسانه ای نمونه سوال تولید محتوای الکترونیکی پیام نور برای منحرف کردن مکالمه به محل امن‌تری در صورت بروز پیدا کنید.

نکات آموزش رسانه شماره 3 - کنترل را در دست بگیرید
به یاد داشته باشید که شما در کنترل هستید. ممکن است مصاحبه دانلود نمونه سوالات تربیت رسانه ای پیام نور سؤالات را بپرسد، اما پاسخ های شما همان چیزی است که مسیر گفتگو را هدایت می کند. به این ترتیب، از اینکه چند لحظه برای جمع آوری افکارتان وقت بگذارید، نترسید.

نوشیدن یک جرعه آب یا گفتن "این سوال خوبی است" می تواند چند ثانیه ارزشمند برای شما بخرد تا به پاسخ های روشن و هوشمندانه برسید. هر چیزی بهتر از این است که اولین چیزی را که به ذهنتان می‌رسد به دانلود نمونه سوالات تربیت رسانه ای پیام نور بیاورید یا آن‌ها را سرجای خود بسازید. اگر واقعیت یا رقم خاصی را نمی‌دانید، معمولاً بهتر است آن را قبول کنید.

البته چیزهایی هست که واقعا باید بدانید.

برای مثال، زمانی در سال 2016، زمانی که گری جانسون، نامزد ریاست جمهوری، نمی دانست شهر حلب چیست؟ او واقعاً باید سعی می کرد مکالمه را به شکل دیگری تغییر دهد